Selasa, 29 Jun 2010

RUMAH SEWA

Dah agak lama tak update...maklumlar sibuk skit dgn nak masuk poli, report lagi dan macam-macam lar. Agak sakit ati nak cita smua.

Sem nie memang banyak cabaran. Bukan sebelum nie tak dak cabaran tapi sem nie memang lebih banyak dan agak bengang.

Ampa bayangkan tak dan nak daftar poli lagi dah ada cabaran. Macam sem-sem lepas aku dok rumah sewa, walaupon agak cukup juga lar bilik kat asrama poli aku. Tapi aku dan membe-memenbe aku memilih untuk dok kat luaq. (BESA LAR BUDAK JAHAT..HAHA)

Cabaran kali nie nak cari runah sewa. Agak barua jugak lar sem nie. Bayangkan sekali contact dah dapat runah sewa. Tapi kali nie dekat-dekat seminggu cari runah sewa. Macam haram tak jumpa jugak.

Nie semua sebab kamsis. Kamsis poli aku memang banyak. Boleh menampung hampir 4000 pelajar. Tapi sem nie apa punya pelax pengetua kamsis tak bagi student dok dalam poli. Suruh cari rumah luaq.

Yang jadi barua aku dan membe-membe aku lar. Nak kena cari rumah. Rumah kat tempat aku nie dah lar sikit. Yang nak duduk punya lar ramai. Pastu nak kena lawan dengan budak uitm perlis lagi. Memang barua....

Bayangkan aku ngan membe aku kena cari rumah smpai kat Changlun. Tu pown penuh. Semua budak poli sapu.

Cari kat Arau memang tak dapat dah. Bdak2 uitm sapu klia. Sampai pakcik yang kami tanya pasai rumah sewa pown pelik.

"Poli ampa nie pasai pa??termasuk ampa nie dah 30 orang mai tanya.."

Tak ka pelax poli aku. So, disebabkan tak dapat rumah sewa aku dan membe-menbe aku terpaksa berulang-alik dari Alor Setar ke poli aku kat Arau,Perlis.

Tapi yang aku cukup bersyukur adalah tiba-tiba jar membe-membe pompuan kelas aku nak bagi rumah depa kat kami walaupon time tu kami tak cari pown. Tapi bukan dok skali dengan depa lar. Ampa jangan dok kuning sangat. Depa dapat rayuan untuk dok kat kamsis poli aku.

Nie lar yang dikatakan kuasa Yang Maha Esa. Lepas kita buat mesti Dia bagi. Yang penting berusaha dulu.

Dah, nanti sambung lain..aku nak tengok game Japan lawan Paraguay. Harap-harap Japan bley menang. Japan adalah satu-satunya team Asia yang masih meneruskan cabaran World Cup tahun nie.

**ppengajaran untuk aku dan semua..berusaha dulu mesti ada habuan..hahaha

2 ulasan:

  1. ada kenal tak sesapa nak sewakan rumah area arau ni...kira dekat ngn uitm arau la..
    kalau ada bagi no contact ya.. nak masuk bulan 1 2011 ni..
    rumah untuk family..

    BalasPadam
  2. salam.
    ada ta kontek untuk umah sewa sesi julai neh?
    tadapat kamsis aa.
    if ada email bole?
    nancysidvicious@yahoo.com
    :)
    mintak tolong nehh.

    BalasPadam