Jumaat, 2 Julai 2010

ORANG KAYA BARU..

Sedaq tak sedaq dah bulan Julai. Rasa cepat jar masa nie. Macam tak cukup pown ada.

Tapi minggu nie agak best..rilex jar..haha..

Minggu nie dah mula sesi pembelajaran. Tapi biasa lar minggu pertama mesti lar ada sesi suai kenal. Sesi nie lar yang best sebab akan amik masa yang lama. Dari masa kelas 2 jam tggal lar 1 jam. Pastu bley balik trus.

Tapi yang tak berapa nak syok minggu nie dah ada assigment. Nasib baik senang. Bukan apa, baru masuk nak blajar otak masih beku lagi. Urat-urat baloq pon melekat lagi kat belakang badan. Tak pa pelan-pelan kayuh..haha

Sem nie memang sempoi. Boleh dikatakan semua sempoi lar. Sem nie aku dapat lecture-lecture yang cool and relax. Tak lar macam sem.sem sobolom nie. Tapi ada yang paling sempoi dengan minggu nie....hahaha


Baca lar sampai abis..



*************************************************************

Tajuk kali nie memang agak best. Bukan agak lar tapi memang best pown. Orang kaya kot. Sapa tak mau kan. hahaha..tak payah nak goda aku..
Sem nie memang lain dari sem yang lain. Sem nie memang sempoi. Kalau ampa jadi aku pown ampa memang best punya. Caya lar.
Setiap kali masuk sem baru, student-student semua akan pening kepala. Sebab apa?Sebab tak dak duit. Nak bayaq nu nak bayaq nie. Buku lagi, umah sewa lar, nak blanja aweks lagi..haha.. Tapi yang awekz tuu aku tak. Sebab cik awekz aku tak dak di sisi. Jimat duit aku.
Selalunya setiap sem student memang akan tunggu 'elaun' ptptn. haha. Elaun kot. Kalu kata pinjaman tak syok plak. Sakit hati kalau sebut.
Aku crita skit cmna bley timbul 'elaun' nie. 1 ari aku dpt mesej dari membe kelas aku. "Wei elaun masuk dakg?"aku baca mesej tu dekat 10 kali. Aku ingat dia silap antaq,rupa2nya memang btui. Dia bagitau kalau sebut elaun nie tak lar sakit hati sebab tak payah bayaq balik.
Ok kita masuk balik.. Dah lari mana dah nie. Takot tak dan nak ligan.
Tapi yang pelax skit 'elaun' slalu masuk lewat. Student siap buat perbelanjaan lagi. Padahal tak tau lagi nak dapat bila. Kononnya nampak lar perancangan. Blah lar.
Tapi aku memang tabik lar membe aku sorang nie. Dia ada tulis setiap perbelanjaan 'elaun' dia. Smua lar yang dia tulis. Termasuk lar dengan pinjaman tanpa faedah yang dia buat kat aku.
Tapi yang aku pelik dengan dia nie, abis jar buat perbelanjaan terus dah tak tentu arah. Aku pon pelik lar. Sebab slalu nya aku lar akan pening sebab aku tak buat pown perbelanjaan tuu.
Abis membe aku nie pusing satu umah, pastu dia buka laptop n then main game. Aku pon pelik jugak.
Terdetik dalam hati aku "Gila babi ka mamat nie". Tadi ok jar, pastu bengang nthen trus main game.
Aku terus membuat keputusan untuk menjadi Detektif Conan. Aku pilih untuk jadi Conan sebab aku minat crita nie.haha. Aku pon amik lar buku perbelanjaan membe aku nie.
Aku buka jar buku tuu trus aku gelak. Gelak bkan gelak bodo2 punya. Tahap oang cakap sawan babi dah. Mau dak, first yang dia tulis..'beli enset=rm300'...
Ampa bayangkan 1st dapat beli enset trus. Bley spent sampai 3 rat kot. Enset baru. Yang lain tak crita lagi.
Tapi da lagi yang paling bes. Bes bagi aku lar, sebab aku ble gelak. bagi membe aku nie agak pelax jugak kot bagi dia. Aku baca lar stiap barang yang dia spent.
Sampai lar yang trakhir. Aku rasa bukan stakat aku akan tampaq dahi, membe aku nie lagi lar. Kalau hindu taman aku nie pon keja cmnie dia dh tak tampaq dahi dah dia ketuk dahi dia kat dinding trus.
"=rm3000" last skali slpas campur tolak bahagi darab perbelanjaan dia. Sebab tuu lar membe aku nie trus jadi gila babi. Kalau aku jadi dia, aku tak buat akan jadi gila sebab aku nie jenis rilex. Tak dak masalah punya.
Ampa bayangkan lar, mau membe aku nie tak jadi macam tuu. Dapat 'elaun' rm2500 tapi perbelanjaan rm3000. Tak ka gila babi. Tuu lar sampai membe aku bengang trus buka laptop main game. Kalau dia buat gila babi pi rompak bank..Memang dia gila babi...
Susah jugak dapat duit 'elaun' awal. Tapi kalau lambat pon ssah jugak.
Dah sampai kat sini cukup..dah tak larat..assgment pown banyak jugak..Lect pown pulun apa tak tau bagi banyak..Nak tengok world cup pon payah..Tak pa nanti kita sambung lain..
***duit bukan segala-galanya,tapi segala-galanya memerlukan duit...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan