Khamis, 17 Jun 2010

MOOD: WORLD CUP

Aku baru ja balik umah trus buka laptop. Aku rasa sungguh tidak sedap hati.haha bahasa kuno.. Aku memang minat main bola sejak skolah rendah lagi. Tapi tu lar sebab da tugas yang perlu aku slesaikan dlu, aku tinggalkan dunia bola sepak aku.huhu sungguh sedih. Apsal yang aku crita pasal sedih plak nie...tukaq mood balik...

Tadi aku singgah jap kat padang bola kat taman aku. Tengok depa friendly. Cam celaka lagi. Aku rasa bdak-bdak taman aku di aloq staq lagi style main.

Yang main plak kebanyakkan orang veteran. Tak manis plak kalu sebut tua. haha.. Padahal sama jar. Mayb sebab depa tua tu yang game macam 'hawaq'. Sebab kalau kat tempat aku di aloq staq, puak-puak veteran main lagi sempoi. Kalau ada frienly puak-puak veteran nie main memang sure ramai yang pi tengok. Bukan apa, walaupon depa nie tua tak larat nak lari tapi depa nie main banyak passing. Skill depa pown banyak walaupon depa nie tak lari.
Masa aku tengok friendly tadi, aku terpikiaq macam mna lar bola negeri nak maju kalau lar main macam nie. Tak payah dok pikiaq team bola malaysia, team negeri dulu cukup. Kalau lar game dalam malaysia pown macam 'pelax', kalau nak lawan dgn team luaq bley pikiaq sndiri lar. Sah-sah kena buli. Malu lar..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Ok disebabkan sekarang nie ramai sangat yang demam bola aku pon nak crita pasai bola jgak. Aku pelik btui lar, ada jugak orang yang sanggup tgk bola pukui 3 4 pagi. Gila punya minat. Aku pon minat jgak tapi tak lar sampai macam tuu. Lepas tu gaduh tak larat lar, tak cukup tidoq lar. bila mata bengkak lepastu tonyoh bagi merah. Pastu pi klinik amik m.cm sebab sakit mata. Ek elah alasan tak boleh blah. Macam lar esok tuu tak dak result. Esok pagi pegi kedai beli paper. haa baca puas-puas.

World Cup tahun nie aku rasa macam tak best jar. Tak tau lar napa. Player-player pown cam tak bes jar. Kalau dulu Ronaldo, Ronaldinho, Zidane ramai lar. Tapi yang paling aku minat adalah Ronaldinho. Dia nie sempoi. Mesti ampa kata aku minat sebab dia punya skill kan. Ampa memang silap lar. Aku suka dia sebab time game 90 minit tuu senyum jar. Rilex jar. Player lain tolak sampai jatuh pown rilex. Bangun jar senyum balik. Baru lar style. Ni dak, jatuh skit ja maki. Butuh ang lar, haram jadah lar, whatdahell. Cuba try maki benda sendiri. haha tobat dak dah..



Player yang aku tngok agak sempoi kali Messi. Peeh dia nie memang aku tabik lar. Walaupon kecik jar punya lar laju. Tapi kan kecik orang luaq nie kecik mna?? Kecik tak kecik sangat lar noh. Besaq dari aku gak lar. haha. Tapi memang best dia nie. Aku suka tengok time dia 'gelecek' bola. Anak harun 3 4 orang senang-senang jar. Punya lar laju. "Sup sap sup sap hilang.macam pelesit", bak kata dalam filem P.Ramlee.

Tapi yang paling aku gembira aku tengok Korea Selatan main dgn Greece. Aku bukan apa. Aku suka tgk sebab team Asia boleh menang. 2-0 plak tuu. memang best lar Korea. Aku support Korea pon sebab dia punya girl kat sana comey-comey. Peeh dgn mata kecik, kulit putih bak ayaq 'nenen'. hahaha. bayangkan kalau aku dapat kawin dgn orang Korea betapa comeynya anak aku. hahaha


Dalam banyak-banyak yang aku tak suka world Cup tahun nie, ada jugak yang aku suka. Tapi sikit lar. Lebih kurang besaq 'kelemboi". Time tuu aku tgk Argentina lawan dgn Nigeria. Tapi tak tgk smua pown. Mula-mula aku tgk tv,last-last tv tgk aku balik. Aku tidoq.


Aku punya benci tgk Maradona masa game tuu. Aku pown tak tau kenapa aku rasa macam aku nak pi kat dia pastu aku nak sepak dia laju-laju. Selagi aku tgk dia selagi tu lar aku rasa dia macam teddy bear untuk aku smack down dia. Bebulu gilar aku.


Kalau ampa semua ada perasaan, ampa mesti perasan yang Maradona pakai 2 jam tangan. Apa kejadah pelax tuu pakai jam sampai 2. Macam lar boleh ubah. Macam tuu jugak. Bodo btui. Ish dia nie.


Ampa tgk. Punya lar bodo mamat nie. EEee dia nie. Buat style boleh. Kalau setakat nak tunjuk dia ada jam aku pown bley. Aku pi bli jam 10 hinggit banyak-banyak pastu aku pakai. Nanti orang kata aku gila plak noh.Ahh aku tak kira yang penting aku benci dgn dia nie.

***Kalau tau diri tu bodo, cuba simpan-simpan skit bodo tu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan